NRD Начало
Сряда, 19 Ноември 2025
Начало Калейдоскоп Джеф Кунс не успява да впечатли с новата си скулптура "Афродита" в Ню Йорк
166
Калейдоскоп

Джеф Кунс не успява да впечатли с новата си скулптура "Афродита" в Ню Йорк

Кунс, който стана най-скъпият жив художник след продажбата на скулптурата Заек (Rabbit) за 91.1 милиона долара през 2019 г., не е имал самостоятелна изложба в Ню Йорк от 2016 г. В новите си творби Кунс отново се връща към теми, свързани с идолопоклонството и еротиката, но без да предизвиква особени реакции. Кунс продължава да играе с концепцията за увеличаване на стойността на малките обекти, но вместо да се фокусира върху балонени кучета, той се насочва към порцеланови фигурки.

| 19 Ноември 2025, 18:45 ч.
Джеф Кунс не успява да впечатли с новата си скулптура "Афродита" в Ню Йорк
Джеф Кунс не успява да впечатли с новата си скулптура "Афродита" в Ню Йорк
Снимка © AP

Скулптурите на Джеф Кунс (Jeff Koons) от края на 80-те години, известни с провокативността си, оставят дълбок отпечатък в съвременното изкуство. Въпреки това, последните му творби, включително новата скулптура "Афродита" (Aphrodite), която дебютира в галерия Gagosian в Ню Йорк, не успяват да предизвикат същия интерес. "Афродита" е осем и половина фута висока фигура, изработена от неръждаема стомана, вдъхновена от порцеланова фигурка на Royal Dux. Въпреки внушителния си размер, тя не успява да впечатли зрителите, оставяйки ги без особени емоции.

Кунс, който стана най-скъпият жив художник след продажбата на скулптурата "Заек" (Rabbit) за 91.1 милиона долара през 2019 г., не е имал самостоятелна изложба в Ню Йорк от 2016 г. насам. Въпреки че предишната му серия "Гледащи топки" (Gazing Ball) не успя да спечели одобрението на критиците, тя поне предложи нова посока. За разлика от нея, настоящата изложба не показва иновации, а по-скоро повтаря стари идеи.

В новите си творби Кунс отново се връща към теми, свързани с идолопоклонството и еротиката, но без да предизвиква особени реакции. Скулптурата "Целуваща двойка" (Kissing Couple) представя мъж и жена, които се целуват, но без да предизвикват истински интерес. В произведения като "Трите грации" (Three Graces) той отново изследва темата за женската красота, но без новаторски подход.

Кунс продължава да играе с концепцията за увеличаване на стойността на малките обекти, но вместо да се фокусира върху балонени кучета, той се насочва към порцеланови фигурки. В картината "Съдът на Париж" (The Judgment of Paris) той преосмисля класически мотиви, но без да добавя нещо ново. Въпреки усилията му да създаде произведение, което да остане актуално и след 200 години, изглежда, че зрителите няма да запомнят нито "Съдът на Париж", нито останалите творби от изложбата, която ще бъде отворена до 28 февруари.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Кая Скоделарио разкрива как сцените с наркотици в "Skins" повлияли на нейния пазач
Кая Скоделарио (Kaya Scodelario) сподели, че нейният пазач на снимачната площадка е бил в сълзи, докато тя е снимала една от най-тежките сцени с наркотици в сериала "Skins". Британ ...
Виолета разкрива: "Ако искат да те направят на дармадан, ще го направят"
Бившата участничка в риалити шоуто "Игри на волята", Виолета, направи изненадващо разкритие в последния епизод на подкаст, което поставя под въпрос начина, по който се редактира и ...
Дейвид Диао разказва за "Bauhaus Still Looking to De Stijl" и историческите връзки в творчеството си
Дейвид Диао (David Diao), известен със своите абстрактни произведения, е представен в новия брой на списание "Art in America". На корицата е неговата картина "Bauhaus Still Looking ...
Биляна Гавазова: Страхът ми от шофирането е зад гърба ми, но опасностите остават
Бившата водеща на bTV Биляна Гавазова направи изненадващо признание, което предизвика интереса на многобройните ѝ последователи в социалните мрежи. Журналистката сподели, че ...
Ивка Бейбе: Няма да позволя на хейта да ме определя
Ивка Бейбе, популярна инфлуенсърка с множество последователи в социалните мрежи, направи едно от най-личните си изказвания в новия епизод на подкаста си. В него тя реши да се изпра ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Ахмед Гонейм обещава нова система за резервации след хаоса с билетите в Големият египетски музей
Новият Големият египетски музей, който беше открит по-рано този месец, вече се сблъсква с проблеми с контрола на тълпите. Само дни след откриване на 4 ноември, социалните мрежи се ...
Луиджи Сперти разкрива значението на зехтина в живота на древните римляни
Международен екип от изследователи от Испания, Тунис и Италия откри индустриално производство на зехтин в Тунис, близо до западната граница с Алжир. Археологическият обект, където ...
Лувърът увеличава сигурността с 100 нови камери след кражбата на коронни бижута
Лувърът планира значителни мерки за повишаване на сигурността след кражбата на френските коронни бижута миналия месец. Според информация от Асошиейтед прес, музеят ще инсталира око ...
Константин Чайкин представя "Лудо хронометрично парти" на Dubai Watch Week преди търг в Цюрих
Известният руски часовникар и художник Константин Чайкин (Konstantin Chaykin) представя новата си картина "Лудо хронометрично парти" на Dubai Watch Week, която ще се проведе от 19 ...
Зак Брайън обяви почти два месеца трезвеност след труден период в живота си
Зак Брайън (Zach Bryan), 29-годишен кънтри певец и автор на песни, обяви, че е постигнал почти два месеца трезвеност. Той сподели, че е взел това решение, за да защити психичното с ...
Тикер в 20:00 ч.
Новият Големият египетски музей, който беше открит по-рано този месец, вече се с ...
Начало Калейдоскоп
166
Калейдоскоп

Джеф Кунс не успява да впечатли с новата си скулптура "Афродита" в Ню Йорк

Кунс, който стана най-скъпият жив художник след продажбата на скулптурата Заек (Rabbit) за 91.1 милиона долара през 2019 г., не е имал самостоятелна изложба в Ню Йорк от 2016 г. В новите си творби Кунс отново се връща към теми, свързани с идолопоклонството и еротиката, но без да предизвиква особени реакции. Кунс продължава да играе с концепцията за увеличаване на стойността на малките обекти, но вместо да се фокусира върху балонени кучета, той се насочва към порцеланови фигурки.

| 19 Ноември 2025, 2025-1 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Джеф Кунс не успява да впечатли с новата си скулптура "Афродита" в Ню Йорк
Джеф Кунс не успява да впечатли с новата си скулптура "Афродита" в Ню Йорк
Снимка © AP

Скулптурите на Джеф Кунс (Jeff Koons) от края на 80-те години, известни с провокативността си, оставят дълбок отпечатък в съвременното изкуство. Въпреки това, последните му творби, включително новата скулптура "Афродита" (Aphrodite), която дебютира в галерия Gagosian в Ню Йорк, не успяват да предизвикат същия интерес. "Афродита" е осем и половина фута висока фигура, изработена от неръждаема стомана, вдъхновена от порцеланова фигурка на Royal Dux. Въпреки внушителния си размер, тя не успява да впечатли зрителите, оставяйки ги без особени емоции.

Кунс, който стана най-скъпият жив художник след продажбата на скулптурата "Заек" (Rabbit) за 91.1 милиона долара през 2019 г., не е имал самостоятелна изложба в Ню Йорк от 2016 г. насам. Въпреки че предишната му серия "Гледащи топки" (Gazing Ball) не успя да спечели одобрението на критиците, тя поне предложи нова посока. За разлика от нея, настоящата изложба не показва иновации, а по-скоро повтаря стари идеи.

В новите си творби Кунс отново се връща към теми, свързани с идолопоклонството и еротиката, но без да предизвиква особени реакции. Скулптурата "Целуваща двойка" (Kissing Couple) представя мъж и жена, които се целуват, но без да предизвикват истински интерес. В произведения като "Трите грации" (Three Graces) той отново изследва темата за женската красота, но без новаторски подход.

Кунс продължава да играе с концепцията за увеличаване на стойността на малките обекти, но вместо да се фокусира върху балонени кучета, той се насочва към порцеланови фигурки. В картината "Съдът на Париж" (The Judgment of Paris) той преосмисля класически мотиви, но без да добавя нещо ново. Въпреки усилията му да създаде произведение, което да остане актуално и след 200 години, изглежда, че зрителите няма да запомнят нито "Съдът на Париж", нито останалите творби от изложбата, която ще бъде отворена до 28 февруари.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Кая Скоделарио разкрива как сцените с наркотици в "Skins" повлияли на нейния пазач
Виолета разкрива: "Ако искат да те направят на дармадан, ще го направят"
Дейвид Диао разказва за "Bauhaus Still Looking to De Stijl" и историческите връзки в творчеството си
Биляна Гавазова: Страхът ми от шофирането е зад гърба ми, но опасностите остават
Ивка Бейбе: Няма да позволя на хейта да ме определя
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Ахмед Гонейм обещава нова система за резервации след хаоса с билетите в Големият египетски музей
Цветни аспекти
Луиджи Сперти разкрива значението на зехтина в живота на древните римляни
Цветни аспекти
Лувърът увеличава сигурността с 100 нови камери след кражбата на коронни бижута
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.